Rzecznik wysłuchuje skarg mieszkańców
W minionym roku, który objęło sprawozdanie rzecznika przedstawione na ostatniej sesji radnym powiatu, reklamujących jakość obuwia było 20 osób. Wszystkich skarg, jakie trafiły do rzecznika doliczono się zaś 155, najwięcej z Raciborza. – Najczęściej dotyczyły także zakupu okien, drzwi i innych materiałów budowlanych, mebli, sprzętu AGD czy RTV, telefonów oraz części motoryzacyjnych. W tych przypadkach warto zwracać uwagę na zapisy dotyczące gwarancji – mówi rzecznik Joanna Urban. Dodaje również, że sporo wątpliwości budzi działalność operatorów telekomunikacyjnych. To główni adresaci skarg na usługodawców, jakie wpływały do starostwa (20 na 44 łącznie).
Najważniejsza informacja: warto iść ze skargą do rzecznika. Jego interwencje w ponad połowie przypadków przynoszą korzystny dla konsumentów skutek. Sprzedawcy i usługodawcy, którzy nie odpowiadają na jego pisma, muszą się liczyć ze skierowaniem sprawy o ukaranie do sądu. W minionym roku było siedem takich przypadków.
(waw)