Reklamacja to nie koszmar
Reklamacje kojarzą się z niechętnymi sprzedawcami, którzy zrobią wszystko, by odprawić klienta z kwitkiem.
Przedsiębiorców przyprawia o ból głowy sama myśl o spotkaniu z roszczeniowym klientem. – Tymczasem przemyślany i przyjazny sposób rozwiązywania reklamacji to duża szansa dla przedsiębiorcy na wzmocnienie swojego pozytywnego wizerunku i pozyskanie kolejnych klientów. Niezadowolony konsument z pewnością opowie kolejnym osobom o negatywnych doświadczeniach – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.
(red.), źródło Rzetelna Firma
Warto pamiętać o 5 zasadach:
1. Wybieraj rzetelne firmy
2. Weź paragon – możesz łatwiej dochodzić swoich praw w przypadku reklamacji wadliwego towaru lub usługi.
3. Prawo do reklamacji przysługuje przez 24 miesiące od daty zakupu i jest niezależne od gwarancji producenta. Hasło „Po odejściu od kasy reklamacji nie przyjmujemy” jest niezgodne z prawem.
4. Zwrot pieniędzy od sprzedawcy jest możliwy, gdy rzecz jest niezgodna z umową i nie da się jej skutecznie naprawić lub wymienić na nowy towar.
5. Przedsiębiorca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji klienta.