Urzędnicy szanują klientów
RYDUŁTOWY Urząd miasta dołączył do grona jednostek z certyfikatem zarządzania jakością ISO.
– W zakresie realizacji zadań publicznych określonych przepisami prawa – tłumaczy sekretarz miasta, Krzysztof Jędrośka. Audyt certyfikacyjny odbył się 12 marca. Audytorzy chwalili podejście urzędników do mieszkańców. – Byli pozytywnie zaskoczeni tym, jak bardzo w urzędzie miasta szanuje się klientów. Jeden z panów powiedział żartobliwie, że wręcz czasami robi się dla nich za dużo – mówi z zadowoleniem sekretarz i dodaje, że nie po raz pierwszy zetknął się z podobną opinią. – Od kilku lat, kiedy jest jakakolwiek kontrola, słyszymy stwierdzenie, że urząd jest bardzo przyjazny – podkreśla.
Urząd otrzymał certyfikat w ekspresowym tempie. W grudniu wdrożono system zarządzania jakością. Od tego momentu, aż do przyznania certyfikatu, upływa zazwyczaj rok, a nawet więcej. – U nas pierwszy audyt odbył się już 5 marca, czyli bardzo szybko – zaznacza Jędrośka. Być może wpływ na to miał fakt, że w urzędzie już od dawna obowiązywały procedury niezbędne dla ISO. Tyle, że niespięte klamrą certyfikatu. – Mieliśmy na przykład wartościowanie stanowisk pracy, ocenę pracy urzędników czy mierzenie satysfakcji klientów. Wprowadzaliśmy to na przestrzeni lat. Doszedłem więc do wniosku, że już dawno mamy ISO, prócz paru punktów – wylicza sekretarz. Z nowości, które mają zostać wprowadzone, będą na przykład „karty spraw” zawierające wykaz koniecznych do złożenia przy załatwianiu spraw urzędowych dokumentów.
Wręczenie certyfikatu ma odbyć się 27 marca w Kędzierzynie.
(mas)