Gmina Rudnik ma logo. Zaprojektowała je mieszkanka
Logo ma pojawiać się na wszystkich materiałach promocyjnych. To kolejny znak po herbie gminy.
Autorką znaku jest Dominika Płaszewska, studentka trzeciego roku grafiki reklamowej i edytorskiej w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie. Mieszkanka Rudnika, absolwentka Zespołu Szkół w Rudniku oraz Liceum Plastycznego w Raciborzu. Od dzieciństwa pasjonatka sztuki. Aktualnie pracuje jako grafik komputerowy, a jej prace pokazywane były m.in. na wystawie „Separator” w Krakowie.
– Jako mieszkanka gminy, chcąca wnieść trochę ducha nowoczesności, wykonała logo, które miałoby być identyfikacją wizualną gminy i uzupełnieniem podstawowego symbolu, jakim jest herb. Logo stosowane będzie przede wszystkim w promocji gminy Rudnik, na wydawnictwach, drukach reklamowych, promocyjnych, stronach internetowych, ubiorach, urządzeniach i przedmiotach – przekazuje Zygmunt Kandora z rudnickiego urzędu.
W logo zawarta jest wieża zamkowa nawiązująca do obecnych oraz byłych gminnych pałaców, gałązka dębu, która jest symbolem siły i szlachetności oraz kłos zboża z 14 ziarnami, które odnoszą się do liczby sołectw w gminie. – Głównym kolorem identyfikacji jest błękitny. W psychologii koloru błękitny jest kojarzony ze spokojem, inteligencją, kreatywnością, oznacza również otwartość i zaufanie – dopowiada Z. Kandora.
Stworzona została również księga znaku, która zawiera informacje jak, w jakich formach i kiedy stosować logo, jego dopuszczalne formy oraz propozycje m.in. wyglądu papieru firmowego, pieczątki, wizytówek oraz gadżetów reklamowych takich jak fartuszek, długopisy i kubek. Gadżety te mogą być wydawane jako nagrody np. dla uczniów szkół gminnych. – Nowoczesny design i prostota pozwalają na tworzenie ciekawych form, co może bardzo dobrze wpłynąć na promocję gminy Rudnik – podsumowuje urzędnik.
opr. (d).