Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

297 zgłoszeń internetowych do urzędu w ESIM

21.01.2020 00:00 red.

W raciborskim magistracie zachęca ją mieszkańców do korzystania z Elektronicznego Systemu Informacji Miejskiej (ESIM) i nie słuchają sugestii radnego Jarosława Łęskiego.

Radny koalicji rządzącej zauważył w ciągu pierwszego roku swej kadencji, że wiele spraw zgłaszanych jemu i innym członkom rady, a formułowanym później w formie interpelacji, ma charakter techniczny. Powinny trafiać bezpośrednio do magistratu, bez angażowania w to radnych. – To może dość znacznie wydłużyć czas ich rozpatrzenia – zaznacza J. Łęski. Zasugerował urzędnikom skorzystanie z projektu „NaprawmyTo.pl” lub innego o podobnej funkcjonalności. Umożliwia on, za pomocą aplikacji mobilnej, dwustronną komunikację między mieszkańcami, a urzędem. Zgłoszoną sprawę można monitorować, interweniować w przypadku braku reakcji. – Niektóre wydziały zgłaszają potrzebę otrzymywania informacji bezpośrednio od mieszkańców, np. zgłoszeń w sprawie gospodarowania odpadami – wskazuje radny Łęski. Widzi on potrzebę uruchomienia „dodatkowego, przyjaznego kanału zgłaszania nieprawidłowości”. Według Łęskiego radni będą mogli wtedy zamiast skupiać się na „pojedynczych wyrwach i krzywych krawężnikach” zająć się kreatywnym rozwiązywaniem problemów gminnych w innych obszarach.

Propozycja radnego nie spotkała się z akceptacją prezydenta Dariusza Polowego. Ten odparł, że urząd miasta ma już ESIM, który zawiera wszystkie funkcje „NaprawmyTo.pl”. Raciborzanie zgłosili tą drogą 297 spraw w ciągu ostatniego roku. W dodatku wskazana przez radnego platforma oznaczałaby wydatek 6 tys. zł i zaangażowanie do obsługi dodatkowego urzędnika. Polowy zapowiedział jednak sprawdzenie – na przykładzie innych miast – podpowiedzianego przez jego radnego narzędzia.

To już druga wskazówka radnego Jarosława Łęskiego związana z usprawnieniem komunikacji na linii urząd – mieszkaniec. Wcześniej zasugerował zakup „apki” na smartfony, informującej o terminach wywozu śmieci. Tę sugestie magistrat przyjął.

(ma.w)

  • Numer: 3 (1446)
  • Data wydania: 21.01.20
Czytaj e-gazetę

Archiwum

  • Numer: 1 (1444)
  • Data wydania: 07.01.20
  • Numer: 2 (1445)
  • Data wydania: 14.01.20
  • Numer: 3 (1446)
  • Data wydania: 21.01.20
  • Numer: 4 (1447)
  • Data wydania: 28.01.20
  • Numer: 5 (1448)
  • Data wydania: 04.02.20