Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Ludzie nie są przygotowani, aby pomagać jeden drugiemu

18.08.2020 00:00 red

Pan Antoni we wtorkowy poranek, 21 lipca, chcąc dojechać na cmentarz „Jeruzalem”, wsiadł do autobusu linii numer 3 na przystanku plac Konstytucji 3 Maja Ocicka. Jego zdziwienie było ogromne, kiedy kierowca autobusu nie zatrzymał się na przystanku Ocicka cmentarz Jeruzalem, tylko przejechał dalej.

Mimo próśb mężczyzny, kierowca nie zatrzymał się też kawałek dalej od przystanku. Kierowca zaproponował jednak, że za jakiś czas będzie wracać tą samą drogą, więc mężczyzna będzie mógł wysiąść na przystanku; co jednak nie zadowalało Czytelnika, bo nie tak zaplanował swoją podróż. – Sądziłem, że jeżeli na rozkładzie jest dany przystanek, to autobus się tam zatrzyma – mówi nam starszy mężczyzna, zauważając, że tak zawsze się działo, kiedy korzystał z usług przewoźnika. Czytelnik nie zgadza się z zasadą naciskania w autobusach przycisku „Stop” w dobie panującej pandemii koronawirusa. Jest zawiedziony postawą kierowcy, że nie pomógł mu, jak oczekiwał. – Ludzie nie są przygotowani, aby pomagać jeden drugiemu – stwierdza z goryczą 70-letni mężczyzna.

Pan Antoni pochodzi z Raciborza, jednak większość życia mieszka w Tychach, gdzie wyjechał za pracą. Przyjeżdża w swoje rodzinne strony, co jakiś czas, aby zaświecić znicz na grobie najbliższych. W autobusie, który przejechał przystanek, na którym chciał wysiąść, poczuł się nieswojo, a to dlatego, że nie zna dokładnie Raciborza, więc w jednej chwili nie wiedział, gdzie się znajduje.

Z prośbą o komentarz do zaistniałej sytuacji zwróciliśmy się do Urzędu Miasta Racibórz. Odpowiedzi udzieliła nam rzecznik prasowa Lucyna Siwek. – Jest nam bardzo przykro z powodu zaistniałej sytuacji – stwierdza pani rzecznik na wstępie i dodaje: – Trudno jednoznacznie wskazać przyczyny i ocenić przebieg tego zdarzenia z uwagi na to, że nie byliśmy obecni przy zajściu. Trudno jest stwierdzić, dlaczego autobus nie zatrzymał się na przystanku. Jednak z opisu wynika, że kierowca zaproponował rozwiązanie. Wysadzenie pasażerów poza wyznaczonymi przystankami jest niedozwolone – podkreśla rzecznik prasowa. Jak wyjaśnia urzędniczka, właściwym sposobem zasygnalizowania chęci wysiadania, na każdym rodzaju przystanku jest naciśnięcie przycisku „Stop”.

Przesłaliśmy do Urzędu Miasta kilka pytań, jedno z nich brzmiało: „Czy w dobie pandemii koronawirusa zasadne jest dotykanie tej samej powierzchni przez różne osoby? Tak dzieje się w przypadku klikania przycisku »Stop«”. Co sądzi na ten temat pani rzecznik? – Przedsiębiorstwo Komunalne stosuje się do wytycznych rządu ws. ograniczania epidemii koronawirusa, dostosowując swoje usługi do nowej sytuacji. Zgodnie z nimi powierzchnie dotykowe są codziennie dezynfekowane, istnieje obowiązek używania maseczek oraz rękawiczek, zostały wprowadzone ograniczenia dotyczące liczby pasażerów. Od 1 czerwca w autobusach miejskich małej pojemności może przebywać naraz maksymalnie 29 pasażerów, a w autobusach dużej pojemności maksymalnie 52 pasażerów – odpowiada Lucyna Siwek.

(mad)

  • Numer: 33 (1476)
  • Data wydania: 18.08.20
Czytaj e-gazetę

Archiwum

  • Numer: 31 (1474)
  • Data wydania: 04.08.20
  • Numer: 32 (1475)
  • Data wydania: 11.08.20
  • Numer: 33 (1476)
  • Data wydania: 18.08.20
  • Numer: 34 (1477)
  • Data wydania: 25.08.20
  • Numer: 35 (1478)
  • Data wydania: 01.09.20