Wkład 40 tysięcy, zysk 10 razy większy. Jabłonki w Raciborzu
Miasto Racibórz oficjalnie ogłosiło swój udział w tegorocznej edycji prestiżowego Festiwalu Jabłonki Swawole — radosnego święta muzyki, kultury i polskich smaków.
Przedstawiciele magistratu wzięli udział w evencie prasowym w Warszawskich Ogrodach Wisły. Ujawniono tam daty i miejsce festiwalu, a także zaprezentowano premierę teledysku promującego tegoroczną edycję wydarzenia. – Dzięki obecności naszego miasta na mapie Festiwalu Jabłonki na placu Długosza zagra m.in. Vito Bambino, Malvva i Miętha – przekazuje Joanna Stanisz-Cebula.
Na wydarzeniu obecni byli prezydent Dariusz Polowy, jego zastępca Dawid Wacławczyk oraz naczelnik wydziału promocji Karolina Kunicka.
Racibórz zyskał możliwość organizacji festiwalu dzięki osobistemu zaangażowaniu Polowego, który w imieniu Miasta nawiązał współpracę z fundacją State of Poland – głównym organizatorem wydarzenia. – Dzięki temu zyskujemy szansę promocji naszego miasta na arenie krajowej i międzynarodowej – przekonuje Stanisz-Cebula.
Raciborska edycja Festiwalu Jabłonki odbędzie się w sobotę 19 sierpnia na placu Długosza. Oprócz koncertów festiwal oferuje również wiele innych atrakcji dla uczestników. Będą dostępne strefy z zabawami, warsztaty, a także plecenie wianków. Jednym z punktów programu będzie sadzenie jabłonek i nadawanie im imion. Ważnym elementem imprezy są również strefy chilloutu i polskiej kuchni, gdzie promowane są smaki i aromaty, zarówno słodkie jak i słone, których wspólnym mianownikiem jest jabłko.
– To doskonała okazja do promocji Raciborza jako miejsca dynamicznego kulturalnie i atrakcyjnego turystycznie. Festiwal wpisuje się w strategię rozwoju miasta, która zakłada stworzenie warunków do organizacji różnorodnych wydarzeń kulturalnych i artystycznych – podkreślił Polowy. Od jego zastępcy D. Wacławczyka dowiedzieliśmy się, że udział finansowy Miasta wyniesie ok. 40 tys. zł. Zdaniem wiceprezydenta wycenialny zysk promocyjny dla Raciborza będzie wart 10 razy więcej.
(red)