Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Kolejki do lekarzy. Na Gamowskiej usprawnią system, jak wyciągną wnioski z obserwacji

05.12.2023 00:00 red

Pacjenci przestali gromadzić się pod gabinetem – cieszy się z walorów wprowadzenia w szpitalu biletomatów dyrektor Rudnik. Radni z PiS widzą niedoskonałości nowych rozwiązań. Wicestarosta Kurpis zapowiada akcję informacyjną na temat obsługi w poradniach.

Wbijasz numer, znasz gabinet

Już ponad trzy miesiące działa w szpitalu nowy system komputerowy kierujący ruchem pacjenta. Kto jest zarejestrowany w poradni specjalistycznej, musi pobrać w holu szpitalnym bilet na pół godziny przed wizytą. Podany jest gabinet, nad którym wyświetla się numer pacjenta i ten wchodzi na wizytę. – Kolejki uszeregowano, nie ma już sytuacji, że ktoś wjedzie bez czekania i ludzie nie gromadzą się niepotrzebnie przy gabinecie – cieszy się dyrektor Ryszard Rudnik.

Jak dodaje, wcześniej na 2 – 3 godziny przed wizytą pacjenci przychodzili i tłoczyli się pod gabinetem lekarskim. – System wdrożono, jest prosty, intuicyjny, wbija się numer PESEL i pojawia się gabinet, gdzie ma trafić. Działa system wizualny i głosowy – tłumaczy R. Rudnik.

Kto się spóźni, powinien udać się do okienka rejestracji. – Tam panie mogą podejść do lekarza i zapytać, czy przyjmie spóźnionego – oznajmia szef lecznicy.

Przy biletomacie czeka pracownik szpitala, który pomaga w obsłudze.

Nad kolejkami ma pieczę fundusz zdrowia

Oprócz systemu kierującego ruchem pacjentów istnieje system kolejkowy. Tutaj NFZ narzuca określony system list kolejkowych, które służą ustaleniu terminów wizyty. – Planowanie godzin przyjęcia pacjentów nie jest takie łatwe, bo są pacjenci w trybie nagłym i są przyjęcia czasowe. Można planować komfortowo, że lekarz ma na pacjenta więcej czasu, ale wtedy dostępność specjalistów się zmniejszy – mówi Rudnik.

Radni Oblicz – Ryszard Frączek i Roman Wałach chcą usprawnień w kolejce do lekarza na Gamowskiej. Przyszli na posiedzenie komisji zdrowia rady powiatu. Wałach twierdzi, że niezbędna jest kampania informacyjna, jak działa system z biletomatem, żeby wytłumaczyć go zwłaszcza starszym pacjentom. Według rajcy pewne rzeczy w systemie można uprościć. Wie, że to niełatwe, gdy w szpitalu zatrudnionych jest tylko dwóch informatyków. – Kolejki przy gabinetach nie uporządkowały się w stu procentach. Działają dwa systemy – stary i nowy. Lekarze niekoniecznie obsługują ten nowy. Są niedogodności w oczekiwaniu na wizytę. Uwag jest dużo – mówił w starostwie R. Wałach.

Cierpliwość jest cnotą

Dyrektor Rudnik uważa, że największym problemem jest tu niecierpliwość. – Wszyscy rozważamy sytuacje idealne, ale my nie prowadzimy pakietów medycznych, by zapanować nad ruchem pacjenta. Problemy będą zawsze, bo są pacjenci, których się nie zaplanuje. Będziemy upraszczać system w pewnych granicach – mówił na forum komisji. Uważa, że obecny okres jest za krótki na wnioski. – Jak będziemy zmieniać, to na podstawie właściwego obrazu, bo zmiana musi być końcowa – powiedział radnym. Przypomniał, że szpital prowadzi dużą operację informatyczną, wdraża nowy system, którego personel musi się nauczyć. – Może tych zmian tak nie widać, bo to nie jest budowa obiektu, ale my prawie 4 mln zł wydaliśmy na informatyzację. Zalecam troszkę cierpliwości – podsumował dyrektor naczelny.

Andrzej Chroboczek z zarządu powiatu wyjaśnił, że na Gamowskiej działa system podobny do tego, jaki stosuje ZUS. – Co komplikuje sytuację, to fakt, że nie jest to system, że wszystkich zaplanujemy. Wchodzi służba więzienna, policja, oni poza kolejką. Obsługa w trybie nagłym zakłóca kolejki – mówił doświadczony samorządowiec.

Wicestarosta raciborski Marek Kurpis zapowiedział, że Powiat przeprowadzi dodatkową akcję informacyjną na temat działania systemu obsługi pacjentów szpitala. – Przemyślimy formułę. Nie trzeba robić z tego dużej sprawy. Potrzebne jest pewne powtórzenie, uzupełnienie dotychczasowych informacji. To są doświadczenia, na których wszyscy się uczymy – powiedział Kurpis.

(ma.w)

  • Numer: 49 (1648)
  • Data wydania: 05.12.23
Czytaj e-gazetę

Archiwum

  • Numer: 47 (1646)
  • Data wydania: 21.11.23
  • Numer: 48 (1647)
  • Data wydania: 28.11.23
  • Numer: 49 (1648)
  • Data wydania: 05.12.23
  • Numer: 50 (1649)
  • Data wydania: 12.12.23
  • Numer: 51/52 (1650/1651)
  • Data wydania: 19.12.23