Wodę można rozliczyć przez internet
Czerwioneckie wodociągi postanowiły ułatwić życie mieszkańcom, wprowadzając internetową i telefoniczną opcję rozliczeń.
CZERWIONKA–LESZCZYNY. Żeby rozliczyć się z miejscowym PWiK ze zużytej wody mieszkańcy Czerwionki–Leszczyn nie muszą już czekać na inkasenta, który przyjdzie sprawdzić im licznik i pobrać pieniądze. Nie muszą też jeździć na wodociągi, żeby zapłacić za wodę. Przedsiębiorstwo uruchomiło możliwość zgłoszenia stanu wodomierza przez swoją stronę internetową. Jak mówi prezes czerwioneckich wodociągów, Bogusław Kurdek, internetową opcję rozliczenia wprowadzono już około pół roku temu. Niestety korzystają z niej nieliczni, bo niewielu mieszkańców o niej wie. Stosowny formularz do podania stanu licznika znajduje się na stronie www.pwikcl.pl, a konkretnie pod adresem www.pwikcl.pl/stan–wodomierza/. – Jeśli klient uzupełni ten formularz i prześle go, na swój adres mailowy, który podał, otrzyma potwierdzenie, że zgłoszenie zostało odebrane przez pracowników PWiK. W tym samym dniu przedsiębiorstwo wystawia fakturę i wysyła ją do klienta pocztą tradycyjną – wyjaśnia prezes Kurdek. Żeby opłacić otrzymaną fakturę również nie trzeba jechać do siedziby PWiK, ale można dokonać płatności przelewem internetowym. W taki sposób mogą rozliczać się nie tylko mieszkańcy indywidualni, ale również małe firmy – np. sklepy. Dużych odbiorców jak spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe czy zakłady pracy raz w miesiącu odwiedza pracownik wodociągów. Już wkrótce PWiK jeszcze bardziej usprawni i rozbuduje swój system internetowy. Regulowanie należności za wodę zostanie poszerzone o opcje podawanie kwoty należności i przesyłanie odbiorcom faktury przez interent. Pracownicy wodociągów zachęcają do korzystania z formularza on–line. Adres strony internetowej znajduje się na wszystkich drukach PWiK. Dla ludzi młodych to bardzo wygodna forma. Brak internetu też nie jest przeszkodą, by móc się rozliczyć bez konieczności odwiedzania siedziby PWiK. Klient może zgłosić stan licznika telefonicznie. Dla korzystających z tego sposobu procedury są takie same jak przy rozliczeniu internetowym – tego samego dnia wystawiana jest faktura i wysyłana pocztą. Te dwie nowości w czerwioneckich wodociągach nie likwidują tradycyjnej formy rozliczenia. – Z myślą o wygodzie i przyzwyczajeniach tych starszych mieszkańców, którzy nie korzystają z internetu raz na kwartał dalej będzie przychodzić do nich inkasent. Tak jak dotychczas będą u niego mogli regulować należności za wodę – zapewnia Bogusław Kurdek.
(MS)