W miejsce kawy – komunałka
5 mln zł – tyle prawdopodobnie kosztowało będzie zmodernizowanie byłej palarni kawy, która mieści się na rybnickim targowisku na cele przeniesienia tam znacznej części działów rybnickiego magistratu odpowiadających za czystość w mieście.
Decyzję o przeniesieniu środków z „rozbudowy” urzędu na modernizację palarni kawy podjęła na ostatniej sesji rada miasta.
Nowy budynek pomieścić ma ok. 60 pracowników – w tym tych, którzy zajmują się bezpośrednio utrzymaniem czystości w mieście. – Obiekt jest idealny, gdyż można tam umieścić potrzebne pomieszczenia. Szatnie, sanitariaty czy stołówkę dla pracowników zieleni miejskiej. Do tego dojdą osoby, które utworzą nowy dział do spraw gospodarki komunalnej, w związku z przejęciem przez samorządy obowiązku wywozu śmieci – komentował tę kwestię prezydent, Adam Fudali. Co jednak powstanie w miejscu, z którego przeniesieni zostali pracownicy urzędu. Jak się okazuje, powstanie w tych pomieszczeniach kolejna serwerownia. – Serwerownia jest nam potrzebna do obsługi sieci szerokopasmowej, więc to rozwiązanie jest nam na rękę – komentował Adam Fudali.
Z pozyskanych informacji wynika, że modernizacja budynku byłej palarni kawy ma zakończyć się jeszcze w tym roku.
(mark)