Doceniona kampania reklamowa
Gmina została nagrodzona za najlepszą kampanię promocyjną w konkursie „Kryształy PR–u”.
CZERWIONKA–LESZCZYNY. Statuetkę i dyplom przedstawiciele Czerwionki–Leszczyn odbiorą 23 maja w Pałacu Goldsteinów w Katowicach na specjalne gali podczas IX Konferencji Jednostek Samorządu Terytorialnego. – Bardzo się cieszę, że kampania została doceniona przez grono ekspertów. Opracowaniu strategii i wdrożeniu kampanii kreatywnej poświęciliśmy wiele czasu. Staraliśmy się, żeby działania promocyjne były niesztampowe, spójne we wszystkich kanałach komunikacji i, oczywiście, przekonujące dla grup docelowych – mówi Hanna Piórecka–Nowak, rzeczniczka czerwioneckiego urzędu. Równocześnie podkreśla, że kampanii nie byłoby, gdyby nie udało się na nią pozyskać pieniędzy z Unii Europejskiej. A te były niemałe, bo aż wynoszące blisko milion złotych. Gmina postawiła na nietypową kampanię i to, czego do tej pory nie zrobił żaden z okolicznych samorządów – nakręcić specjalny spot telewizyjny i radiowy promujące ludzi i tereny inwestycyjne. Zaprezentowano w nich mieszkańców w jak najlepszym świetle, a inwestorom przedstawiono konkretny i rzeczowy argument – profesjonalne kadry, przemawiający za ulokowaniem inwestycji w Czerwionce–Leszczynach. Świadomie zrezygnowano z zatrudnienia profesjonalnych aktorów, zapraszając do udziału w kampanii mieszkańców gminy. Od ponad miesiąca billboardy można zobaczyć na terenie największych miast Polski, m.in. Katowicach, Wrocławiu, Krakowie czy Poznaniu. Spot telewizyjny jest emitowany w stacjach TV Biznes i Polsat News, spot radiowy nadaje radiowa Trójka, a w pociągach Intercity podróżni mogą zobaczyć plakaty. Organizatorem konkursu „Kryształy PR–u” jest Grupa PRC z Czeladzi. To jego pierwsza edycja, a samorządy zostały nagrodzone w konkursie w czterech kategoriach: najlepszy wizerunek miasta w mediach społecznościowych, najlepszy film promocyjny, najlepsza promocja projektów unijnych, najlepsza kreatywna kampania promocyjna oraz najlepsza gazeta miejska/biuletyn.
(MS)