Młodzi i kreatywni
CZERWIONKA-LESZCZYNY. W miejskim ośrodku kultury na specjalnej konferencji podsumowano efekty działań młodzieży dotyczące promocji sołectw i gminy.
Przez trzy miesiące młodzież z terenu sołectw promowała swoje miejscowości oraz gminę. Wszystko w ramach wyjątkowej inicjatywy „Kreatywni dla tradycji– twórcze działania młodzieży”.
Stanowice najlepsze
36 młodych osób z terenu Bełku, Książenic, Palowic, Przegędzy, Stanowic oraz Szczejkowic skorzystało z tematycznych szkoleń, nabywając wiele przydatnych umiejętności z dziedziny promocji, marketingu, projektowania stron, fotografii, obróbki zdjęć. Młodzi ludzie samodzielnie organizowali różnorodne działania dotyczące promowania swoich miejscowości. Ich kreatywność i zapał przyniosły efekty w postaci różnorodnych pomysłów na promocję sołectw i całej gminy. Efekty szkoleń i spotkań każda z grup przedstawiła podczas konferencji. Spośród wszystkich prezentacji specjalne jury wybrało trzy najlepsze. Pierwsze miejsce przyznano grupie kreatywnej promującej Stanowice. Młodzi stanowiczanie założyli stronę internetową z logo swoich działań, które odwoływało się do tradycji oraz m.in. opowieściami o dawnych Stanowicach. Stworzyli również „młodzieżową trasę rowerową” na terenie sołectwa, którą promowali za pośrednictwem specjalnej publikacji, wirtualnego katalogu oraz gry planszowej wzorowanej na popularnym „Chińczyku”. Grę tę można pobrać ze strony http://stanowice.wordpress.com/gra/, wydrukować i bardzo miło spędzić zimowy wieczór. – Inspirację do działań znaleźliśmy w terenie podczas spaceru. Wtedy odkryliśmy Stanowice na nowo. Okazało się, że nasze sołectwo jest podzielone na cztery równe części – Szwanowiec, Parcele, Podlesie i Podgrabina. I to był dla nas punkt wyjścia w promocji uroku oraz rekreacyjnych walorów sołectwa – mówi Sebastian Garbacz, animator grupy.
Łączy nas pasja
Drugim miejscem nagrodzono młodych ludzi z grupy „Touring Czerwionka” promujących aktywny wypoczynek w gminie. Efektem pracy młodzieży są plakaty, ulotki i naklejki promujące uprawianie turystyki rowerowej oraz strona internetowa http://touringczerwionka.wordpress.com. Grupa zachęca mieszkańców i rówieśników do aktywnego ruchu również przez profil na facebooku. – Szukając pomysłu na promocję okazało się, że wszystkich nas łączy wspólna pasja – uwielbiamy jeździć na rowerze, a nasza gmina jest bardzo dobrym miejscem, aby tę pasję realizować – wyjaśniają członkowie „Touring Czerwionka”. Trzecie miejsce zdobyła grupa promująca sołectwo Przegędza. Tu młodzież w promocję zaangażowała sporą ilość mieszkańców – od najstarszych do najmłodszych. – Stworzyliśmy film promujący sołectwo, ulotki, plakaty oraz stronę internetową http://przegedza.wordpress.com/ – chwalą się młodzi przegędzanie. Jurorzy, którzy dokonali wyboru podkreślili, że na uznanie zasłużyły działania wszystkich grup biorących udział w projekcie. – Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem zaprezentowanych efektów pracy młodzieży. Wasze zaangażowanie i profesjonalizm działań sprawił, że dokonanie wyboru było bardzo trudne. Zachęcamy, do tego, aby kontynuować te wspaniałe działania i pasje – dziękował Andrzej Raudner, wiceburmistrz Czerwionki-Leszczyn i zarazem jeden z trójki jurorów.
(MS)