Poznawali Martynikę
Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 7 im. Czesława Miłosza już po raz trzeci realizuje Partnerski Projekt Szkół Comenius. Projekt nosi tytuł ”Jour par Jour” czyli „Dzień za Dniem” i jest realizowany jest przez 8 szkół partnerskich – z Polski, Bułgarii, Słowacji, Hiszpanii, Włoch, Francji i zamorskiego departamentu Francji na Morzu Karaibskim – Martyniki.
Obecność Martyniki jest pewnego rodzaju ewenementem na skalę kraju, a egzotyczne pochodzenie jej mieszkańców buzi ogólną ciekawość i sympatię. – W ramach projektu uczniowie gimnazjum oprócz atrakcyjnych wyjazdów do szkół partnerskich, mają okazję zaprezentować się w rozmaitych obszarach dotyczących ich życia codziennego, zainteresowań oraz problemów. Działania te mają na celu wymianę doświadczeń związanych z życiem i kulturą krajów podczas spotkań z partnerami, ale również poprzez wiele działań podejmowanych w szkole, takich jak: piosenki, wystawy fotografii i książek, przedmiotów, przedstawienia teatralne, konkursy plastyczne, filmy, blogi, video-konferencje oraz korespondencję mailową i listowną – mówi Marzena Kuś, koordynator projektu na wszystkie kraje, jednocześnie nauczycielka języka francuskiego z G7. Od 25 tycznia do 4 lutego trwała druga już w tym roku szkolnym wizyta zagraniczna w ramach programu Comenius. Tym razem docelowym miejscem spotkania partnerów projektu była Martynika. W trakcie pobytu goście mieli możliwość poznania szkoły oraz zasad jej funkcjonowania, porównania systemów edukacyjnych w różnych krajach, ale przede wszystkim odkrycia kultury społeczności żyjącej na tej malowniczej wyspie.
(opr.pm)